MÉS considera abusiva la pujada del preu del bitllet del tren

MÉS considera abusiva la pujada del preu del bitllet del tren que ha dut a terme aquesta legislatura el Govern de Bauzá. En aquest sentit, cal tenir en compte que el Govern ha dut a terme dues pujades de preus en el que duim de legislatura. Així, el bitllet simple d’anar i tornar d’Inca a Palma, que en la passada legislatura costava 3’70 euros, va pujar l’any 2012 a 5’80 euros i enguany han tornat a incrementar-lo fins als 6’10 euros.

Davant aquesta situació, MÉS per Mallorca ha presentat una proposició al Parlament de les Illes Balears i també ha presentat mocions a Inca, Sa Pobla, Manacor i altres municipis afectats per la pujada abusiva del bitllet del tren.

Andreu Caballero, regidor de MÉs a l’Ajuntament d’Inca, explica que “una de les mesures que més frena l’ús del transport públic és la pujada de tarifes del tren i del bus que va dur a terme el Govern de Bauzá a inicis de legislatura, que en alguns casos representava fins a un 58% de pujada. I una altra vegada, el passat mes d’abril varen dur a terme una nova pujada en els preus públics dels bitllets de tren, que des del Govern de les Illes Balears ni tan sols han informat als usuaris, perquè no es pot justificar de cap manera. En una legislatura, el Govern de Bauzá ha incrementat un 64% el bitllet d’anar i tornar d’Inca a Palma. I des de Sa Pobla o Manacor ha pujat un 67%””.

Per la seva banda, David Abril, diputat de MÉS al Parlament de les Illes Balears, apunta que “mentre el govern de l’Estat ha invertit i inverteix milers i milers de milions d’euros en tren d’alta velocitat a la Península, el Govern de les Illes Balears no és capaç de reclamar unes mínimes inversions ferroviàries per a Mallorca, tal i com recull la disposició transitòria novena de l’Estatut d’autonomia o la Llei de Règim Especial”.

El diputat de MÉS també afirma que “sembla com si el propi Govern perseguís el desprestigi del servei que presta i fins la reducció del nombre d’usuaris, provocant un perjudici social i ambiental notable, en especial per als usuaris que depenen d’aquest transport públic per als seus desplaçaments. El projecte de Llei de Transports elaborat pel Govern preveu importants sancions per als usuaris que viatgin sense bitllet o sense el bitllet correcte, o fins i tot pel fet de romandre a una estació fora de l’horari de serveis, a més d’atribuir funcions policials al personal de SFM, aprofundeix en aquesta deriva. Tot això, mentre es tanquen les estacions de tren per privatitzar-les, enlloc d’aprofitar-les per donar un millor servei”.

Així les coses, MÉS demanarà al Parlament de les Illes Balears i a l’Ajuntament d’Inca que instin el Govern de les Illes Balears a anul·lar la pujada del preu dels bitllets del tren i reduir-lo al nivell de preus de 2011, amb l’objectiu de garantir l’accessibilitat al sistema públic de transport i en particular del tren.

Així mateix, també demanen al Govern i a l’Ajuntament de Palma que accelerin els tràmits per a la creació d’una nova targeta intermodal que unifiqui els serveis oferits per Serveis Ferroviaris, el Consorci de Transports de Mallorca i l’EMT de Palma, amb preus accessibles per als usuaris de la part forana.

Feu un comentari

Paste your AdWords Remarketing code here