MÉS per Inca considera que el projecte de traçat de la Variant Nord redactat pel Consell de Mallorca no resoldrà els problemes de mobilitat urbana dels residents a la ciutat d’Inca. En aquest sentit, Andreu Caballero, regidor de MÉS a l’Ajuntament d’Inca, opina que “resultaria més eficient i viable considerar altres actuacions, com ara la construcció de la Ronda Nord (o Ronda de Tramuntana) prevista en el PGOU de l’any 1987 i en la revisió del 1995 o la finalització de la trama de carrers prevista en el Pla General: carrer del Puig de Massanella (Crist Rei); carrer de les Marjades (Parc del Serral); carrer del Bisbe Morro, carrer de Pius X i carrer de Ramon Desbrull (So na Monda) i carrer de Mateu Pujades (CEIP Miquel Duran i Saurina)”.
MÉS per Inca també apunta que, des d’un punt de vista de la mobilitat interurbana, el projecte de traçat de la Variant Nord esdevé una proposta desproporcionada, amb un elevat cost ambiental, social i econòmic. Andreu Caballero explica que “resulta desproporcionat construir sis quilòmetres de nova carretera per connectar la Ronda Sud d’Inca (carretera Palma-Alcúdia) amb la carretera de Lluc quan hi ha altres alternatives per descongestionar el trànsit de l’avinguda de Lluc. Amb la construcció de la ronda urbana, l’obertura dels carrers que envolten el centre de salut i amb altres mesures que contempla el Pla de Mobilitat d’Inca, com ara la implantació de camins escolars a la zona dels centres educatius, es resoldrien molts de problemes que pateix ara mateix aquesta via. Després, si aquestes actuacions no fossin suficients i es posa sobre la taula un estudi seriós sobre la intensitat del trànsit, es poden estudiar altres intervencions, però no d’aquesta magnitut tan desproporcionada”.
Andreu Caballero considera que “el projecte de variant Nord que promou el Consell tendrà efectes negatius que s’han d’analitzar i valorar amb molta cura i responsabilitat. Ara és el moment, perquè quan la nova carretera estigui feta, el mal serà irreversible. Un projecte com aquest s’ha d’estudiar amb molt deteniment”. Entre els efectes negatius de la Variant, des de MÉS destaquen l’excessiu consum de territori i la destrucció de l’entorn rural d’Inca; la pèrdua de qualitat de vida i d’un emergent pol d’atracció turística amb la degradació de la xarxa de camins rurals del municipi d’Inca, amb una desena de camins afectats, entre aquests, el camí vell de Selva, que forma part de la ruta Artà-Lluc (GR 222), promoguda pel mateix Consell de Mallorca; l’elevat cost de les obres; i deixar un edifici catalogat enmig d’una macrorotonda, entre d’altres aspecte.
Andreu Caballero també incideix en el fet que “la construcció de la Variant Nord canviaria completament la idiosincràsia d’Inca, que ha estat històricament una confluència de rutes comercials i un punt de trobada per al negoci. Aquest fet, perjudicaria notablement el comerç i la restauració, que són la principal activitat econòmica del municipi, i molt especialment, afectaria els comerços i negocis de la Ronda Sud, que deixaria de ser un dels principals aparadors comercials i industrials del municipi. Val la pena reflexionar sobre aquest projecte, perquè són moltes les coses que hi ha en joc. I, sobretot, s’ha d’escoltar l’opinió de les persones afectades, dels veïns i usuaris dels camins rurals, dels comerciants, de les APIMA i del conjunt de la ciutadania”.
Estoy completamente de acuerdo con lo expuesto en este video y espero que llegue a mucha gente y se actúe en consecuencia.