MÉS per Inca reclama al batle Rafel Torres que resolgui la situació del baixador de Crist Rei, de l’Oficina d’Informació Turística situada a l’antic magatzem del tren i de l’aparcament de la plaça Antoni Mateu. Andreu Caballero, regidor de MÉS a l’Ajuntament d’Inca, recorda que “el Govern de Bauzá va tancar aquestes tres instal·lacions a començament de legislatura. El ple de l’Ajuntament d’Inca va demanar la seva reobertura. És ben hora que el batle d’Inca compleixi els acord de ple i es planti davant Bauzá”.
Així, el regidor de MÉS recorda que “el dia 5 de novembre, Serveis Ferroviaris de Mallorca va tancar el baixador del tren situat al costat de la barriada de Crist Rei sense donar cap tipus d’explicació i des d’aleshores, els usuaris des d’aquesta barriada han de fer una volta considerable per accedir al tren. El desembre del 2012, el Ple de l’Ajuntament d’Inca aprovà per unanimitat una moció presentada pel grup municipal MÉS per Inca en la qual es reclamava al Govern de les Illes Balears a reobrir el baixador. En el debat de la moció, el batle Torres va afirmar que el Govern reobriria el baixador l’any 2013, però, a hores d’ara, el baixador continua tancat”.
Pel que fa al tancament de l’oficina d’informació de transport i turística, Andreu Caballero explica que “el 13 de desembre de 2011, el Director General de Transports del Govern de les Illes Balears informà l’Ajuntament d’Inca que, a partir de l’1 de gener de 2012, es procediria al tancament de l’oficina d’informació, tot incomplint el conveni de col·laboració signat entre l’Ajuntament d’Inca i el Govern de les Illes Balears que especifica que en el supòsit que una de les part l’extingeixi de manera unilateral, haurà de comunicar-ho a l’altra amb una antelació mínima de 9 mesos a la resolució efectiva del conveni. El ple municipal també aprovà una moció exigint el compliment del conveni, però a dia d’avui, l’edifici que l’Ajuntament havia cedit al Govern continua tancat”.
Finalment, el regidor de MÉS posa de manifest que “el 5 de febrer del 2004, l’Ajuntament d’Inca i Serveis Ferroviaris de Mallorca signaren un conveni de col·laboració pel qual SFM es comprometia a construir un aparcament soterrani a la plaça d’Antoni Mateu, a explotar-lo durant un període de 35 anys i a responsabilitzar-se del seu manteniment íntegre durant tot aquest temps d’explotació. A més, durant tot el termini de vigència de la cessió del pàrquing, SFM havia de fer-se càrrec d’aquelles inversions que fossin necessàries per mantenir el pàrquing en perfecte estat de conservació i funcionament fins a la seva entrega a l’Ajuntament. Per la seva part, l’Ajuntament d’Inca havia de proporcionar els terrenys necessaris als efectes de la perfecta materialització del contingut del conveni i subvencionar l’import dels imposts i taxes de les corresponents llicències municipals. Però, l’1 de desembre del 2010, Serveis Ferroviaris de Mallorca va procedir al tancament de l’aparcament de la plaça d’Antoni Mateu d’Inca de manera unilateral, incomplint el conveni entre les dues administracions. Tot i que el ple municipal va reclamar la reobertura dels aparcaments, aquests continuen tancats al públic.