La coalició PSM-IniciativaVerds d’Inca ha presentat una proposta que pretén incorporar l’administració 2.0 a l’Ajuntament d’Inca, fomentar la participació ciutadana i millorar la qualitat de la gestió pública. En aquest sentit, els membres de la coalició Andreu Caballero i Biel Frontera han explicat que amb aquesta iniciativa s’aprofitarà l’aplicació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a la gestió municipal per canalitzar les aportacions dels ciutadans i per millorar la qualitat de servei de l’Ajuntament d’Inca.
En concret, la coalició proposa la posada en marxa d’un Servei d’Avís d’Incidències Municipal. Amb aquest sistema, els ciutadans d’Inca podran fer arribar a l’Ajuntament qualsevol incidència que es produeixi al municipi (un semàfor que no funciona, un embornal embossat, un solar brut…) a través d’una aplicació del mòbil, del correu electrònic, de les xarxes socials com twitter o facebook o mitjançant una instància. En aquest moment, l’Ajuntament activarà el Pla de Resposta Immediata que canalitzarà aquestes incidències i resoldrà l’anomalia en un termini màxim de 72 hores.
Així mateix, els ciutadans podran seguir pas a pas la resolució de la incidència a través d’una pàgina web. En tot moment podran saber si la seva petició ha estat atesa i en quin moment de la seva resolució es troba.