L’àrea de Noves Tecnologies invertirà uns 100.000 euros per millorar l’atenció ciutadana amb sistemes d’administració electrònica.

bielfrontera

Des de l’àrea de Noves Tecnologies s’ha previst una inversió propera als 100.000 euros per tal d’introduir l’administració electrònica a l’Ajuntament. Biel Frontera, regidor de Noves Tecnologies i Transparència de l’Ajuntament i regidor de MÉS per Inca, destaca que «l’objectiu, a més de la necessitat d’adequar-se a la normativa, és poder oferir de manera telemàtica una sèrie de tràmits municipals que, en aquests moments, el ciutadà ha de fer a les dependències municipals als horaris d’oficina». Cal recordar que en aquests moments l’únic tràmit que els inquers poden fer de manera no presencial és el certificat de residència per a viatjar.

El projecte preveu la implantació de programari lliure del Govern de les Illes Balears, un programari que manté i millora la Fundació BIT i la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic. Biel Frontera recorda que “amb aquest model es generen sinergies entre administracions públiques i es fomenta el creixement de les empreses tecnològiques locals”. S’instal·laran nous programes per la gestió del registre general i la tramitació d’expedients, tot incorporant la signatura digital. Un altre dels beneficis d’aquest projecte és que podrà suposar un estalvi d’aproximadament el 25% de consum de paper a l’Ajuntament.

Biel Frontera ha esmentat que «la implantació serà progressiva i s’anirà per fases, ja que, actualment tenim més de 300 treballadors i hi ha molts processos que impliquen una formació prèvia». La primera eina en la qual es treballarà és el registre telemàtic. Així, els ciutadans podran presentar instàncies des de qualsevol lloc i fora de l’horari d’atenció al públic. En l’àmbit intern, suposarà que els treballadors de l’administració tendran un accés més ràpid i es podrà donar un millor servei.

En una segona fase es tractarà el sistema d’expedients municipals. Si bé, aquest procés és de caràcter intern, suposarà una optimització de la feina diària. Com a darrer pas, i en paral·lel, a la resta es farà feina en la implantació de la signatura electrònica. Biel Frontera ha explicat que, «a la llarga tenim la intenció d’establir la carpeta ciutadana on l’administrat podrà tenir un seguiment en línia de tots els tràmits que mantengui».

Cal recordar que totes aquestes actuacions formen part del Pla Anníbal, per la implantació de l’administració electrònica a les Illes Balears, d’acord amb la llei 11/2007. Posteriorment, al mes d’octubre del 2015 es varen publicar les Lleis 39/2015 i 40/2015, que modifiquen substancialment les obligacions en matèria d’administració electrònica de les administracions públiques. Entre d’altres, serà obligatori per a totes les administracions disposar d’un Registre Electrònic General, un Punt d’Accés General electrònic de l’Administració o que tots els procediments es tramitin per mitjans electrònics.

#MÉSinnovació #MÉSmodernització

 

Feu un comentari

Paste your AdWords Remarketing code here