MÉS per Inca aposta per l’obertura de carrers ja planificats, la creació d’una xarxa de carrils bicicleta i les rutes escolars
MÉS per Inca reitera la seva oposició a l’actual projecte de Variant Nord d’Inca, una nova carretera amb un important impacte que no solucionaria els problemes de mobilitat que pateix la ciutat. En aquest sentit, Margalida Puigserver, número dos de la candidatura de MÉS per Mallorca al Consell i Biel Frontera, número tres de la candidatura de MÉS per Inca, han presentat aquest matí les alternatives a aquest projecte i les propostes per millorar la mobilitat d’una forma sostenible i ecològica.
Biel Frontera ha explicat que “encara esperam la resposta a diferents al·legacions que presentàrem al projecte l’estiu passat. Gràcies a la ferma oposició que han demostrat diferents col·lectius s’ha aconseguit que el Consell no hagi licitat les obres aquesta mateixa legislatura. És una victòria parcial, ja que alguns partits tenen la intenció de seguir endavant amb el mateix projecte”.
Per la seva banda, Margalida Puigserver ha expressat que “MÉS es compromet a promoure la retirada d’aquest projecte al Consell de Mallorca. És una proposta desproporcionada. En qualsevol cas, volem donar solució al problema d’accés a la carretera de Selva/Lluc, per la qual cosa cercarem una alternativa menys impactant amb el territori, el paisatge i les persones.”. Biel Frontera ha destacat que MÉS per Inca va presentar el mes de juliol passat una alternativa que suposava connectar la carretera d’Alcúdia amb la carretera de Selva amb un nou vial sorrerrat parcialment a l’altura de l’IES Berenguer d’Anoia.
Biel Frontera també ha destacat que MÉS per Inca proposa dues mesures més per solucionar els problemes de congestió de l’avinguda de Lluc:
1. La finalització de la trama de carrers ja prevista al Pla General: carrer del Bisbe Morro, carrer de Pius X i carrer de Ramon Desbrull.
2. La implantació dels camins escolars per afavorir que els escolars arribin a peu als col·legis de la zona.
El membre de la candidatura de MÉS per Inca ha explicat que aquestes són dues de les mesures del programa de mobilitat de la formació. Biel Frontera ha destacat que MÉS per Inca realitzarà un Pla de Mobilitat sostenible i ecològic, que aposti per l’ús de la bicicleta, per l’accés tranquil i segur dels vianants i on s’estudii a fons les millores que es poden introduir a la circulació a Inca. Es proposa la creació de diferents aparcaments dissuasoris al voltant de la ciutat, i una especial cura en la solució sistemàtica de punts negres de mobilitat: voravies, accessos a edificis públics… Igualment s’hauria d’obrir el carrer del Puig de Massanella a Crist Rei.