PSM-IniciativaVerds-Entesa demana al Govern de les Illes Balears que deixi de crear alarmisme i de desprestigiar el transport ferroviari. En aquest sentit, Antoni Alorda, diputat de la coalició nacionalista i ecosocialista manifesta que “les primeres passes del Govern de José Ramón Bauzá i les declaracions en premsa del conseller Company i del gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca apunten a l’abandonament d’inversions compromeses en el conveni ferroviari i a una disminució substancial de la quantitat i la qualitat dels serveis de transport existents: disminució de freqüències, augment de tarifes, abandonament de la neteja d’estacions i vagons, tall de suministrament de gasoil, etc. Aquests accions i anuncis són molt preocupants, generen dubtes i preocupació, i fan molt de mal a la credibilitat del transport ferroviari”.
Antoni Alorda ha demanat als responsables de mobilitat que es deixin de catastrofismes i que comencin a fer feina per mantenir, com a mínim, l’actual nombre de freqüències del transport ferroviari i respectar el sistema de tarifes; que adoptin amb urgència les mesures necessàries per garantir el subministre de combustible i a posar en marxa d’immediat les unitats elèctriques; i que es prenguin també amb caràcter urgent les mesures necessàries per garantir la neteja adient de les estacions i els combois ferroviaris. Així, el diputat nacionalista ha presentat aquest matí una proposició no de llei acompanyat d’Antoni Verger, portaveu del PSM-IV-ExM a l’Ajuntament de Palma; Sebastià Gayà, portaveu del PSM a l’Ajuntament de Manacor; Margalida Vidal, portaveu del PSM a l’Ajuntament de sa Pobla; i Andreu Caballero, regidor de PSM-IV a l’Ajuntament d’Inca, que també han anunciat que presentaran mocions municipals en aquest mateix sentit.
Antoni Verger ha apuntat que “just a l’inici de l’anterior legislatura, el Govern es va trobar amb la inundació del metro i no li quedà altre remei que posar-se a treballar de valent per solucionar el problema. Resulta cínic que l’actual Govern s’empari en l’herència rebuda per justificar la seva inoperància”. Així mateix, Verger ha recordat que “durant l’anterior legislatura es tramitaren multitud de projectes i inversions per tal de canviar el model de mobilitat general. Aquest model tenia com a principal objectiu aconseguir una mobilitat més racional, equilibrada i sostenible, en què augmenti significativament el protagonisme del transport públic. Més transport col·lectiu i més diversificat: tren, bus, tramvia, metro, tram-tren, intermodalitat dels distints tipus de transport, més freqüències a un preu més reduït, foment de la bicicleta pública, etc”.
Antoni Alorda ha posat de manifest que “és evident que aquest és el model de mobilitat a seguir. Europa i el Món van en aquesta mateixa línia. Demà comença la setmana de la mobilitat i, amb tota certesa, els discursos dels responsables del Govern de les Illes Balears també aniran en aquesta mateixa línia. Allò que demanam és que no es quedin només en paraules i els seus fets també siguin conseqüents. De moment, no és així”.