MÉS per Inca presenta una moció per a la integració de les tarifes de tren i bus de Palma i per a l’eliminació de les tarifes de no residents a l’EMT

MÉS per Inca presentarà una moció al plenari de demà dimecres 23 de desembre que reclama la integració de les tarifes del servei de bus urbà de Palma amb el servei de tren i bus interurbà. Segons Biel Frontera, portaveu de MÉS per Inca, aquest moció cerca una important millora del transport públic a l’illa de Mallorca. A més a més, a la moció s’insta a l’Ajuntament de Palma a eliminar la diferència entre residents i no residents a les seves tarifes. En cas de que el Govern de les Illes Balears i l’Ajuntament de Palma es posin d’acord en el que demana aquesta moció, suposaria que, per exemple, una persona d’Inca que va a l’Hospital de Son Espases en tren i bus, s’estalvií 3 euros en el cas de no tenir targeta ciutadana o 1,60 euros en el cas de tenir-la.

MOCIÓ PER A LA INTEGRACIÓ DE L’EMT DE PALMA AL SISTEMA TARIFARI INTEGRAT I L’ELIMINACIÓ DE LES TARIFES DE NO RESIDENTS

EXPOSICIÓ DE MOTIUS
L’Ajuntament de Palma podrà invertir l’any 2016 11,4 milions d’euros en les infraestructures que consideri prioritàries gràcies a les aportacions del Govern de les Illes Balears i el Consell de Mallorca com a aplicació de la Llei de Capitalitat. Addicionalment, el Govern ha previst altres 39,8 milions d’inversions en infraestructures al municipi de Palma.
A l’exposició de motius de la Llei 23/2006 de Capitalitat de Palma s’expressa que Palma té un compromís solidari amb la resta de pobles de les Illes i que vol compartir la prestació de determinats serveis. No obstant això, en el cas del servei de transport urbà al municipi de Palma, ens trobam que l’Empresa Municipal de Transports (EMT) té tarifes diferents per a residents i no residents al municipi de Palma. Aquest és un fet que no és dóna a altres ciutats de l’Estat espanyol, que no discriminen a les seves tarifes en funció de la residència de l’usuari (a excepció d’algunes tarifes especials).
Alguns municipis, com és el cas d’Inca, sufraguen la diferència entre les tarifes de residents i no residents dins el marc de convenis de cooperació amb l’Ajuntament de Palma. Un convenis que són molt positius per l’usuari del transport públic, i els quals MÉS per Inca sempre ha defensat, i ha criticat quan s’han exclòs alguns usuaris de les bonificacions. Gràcies a aquest conveni, per exemple, uns 1.600 viatges varen ser bonificats el passat mes de desembre. L’Ajuntament d’Inca va pagar des de 0,35 cèntims per viatge en el cas dels viatges regulars, 0,85 cèntims per viatges de pensionistes, 1,03 euro per viatges de pensionistes amb targeta mensual o dos euros per viatges a l’aeroport.
A més de l’eliminació de les tarifes per a no residents, consideram que per millorar el servei de transport públic i afavorir el seu ús és imprescindible fer compatible la targeta ciutadana de l’EMT i la targeta intermodal del Consorci de Transports de Mallorca (CTM). El març de 2011 es va aprovar un Conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears, a través del Consorci de Transports de Mallorca (CTM), i l’Ajuntament de Palma, a través de l’EMT, amb aquest objectiu. El treball tècnic estava pràcticament enllestit i només mancava executar les respectives aplicacions informàtiques i tancar l’acord econòmic de col·laboració i compensacions entre Govern i Ajuntament de Palma. Al llarg de la legislatura passada no es va aconseguir cap tipus d’avanç en aquest sentit.
Per tot això, el grup municipal de MÉS per Inca proposa al ple l’adopció del següents
ACORDS
1.- El Ple de l’Ajuntament d’Inca insta a l’Ajuntament de Palma a dur a terme una revisió de les tarifes de l’Empresa Municipal de Transports en la que s’eliminin les tarifes per a residents i no residents, creant unes tarifes universals amb els preus actuals per als residents.
2.- L’Ajuntament d’Inca insta al Govern de les Illes Balears, a través del Consorci de Transports de Mallorca (CTM), i l’Ajuntament de Palma, a través de l’EMT, a dur a terme el procés d’integració tarifària entre l’EMT i el CTM, complint així les directrius del Pla director sectorial de Transports (PDST) i atenent una demanda històrica dels usuaris del transport públic de Mallorca.

Feu un comentari

Paste your AdWords Remarketing code here